Vein nimenmuutoshakemuksen maistraattiin, maksoin laskun. Muutaman viikon päästä olen virallisesti Kortekallio.

Käytännön seurauksia, muistilista:
- uusi passi ja/tai henkilökortti
- kirjastokortit, pankkikortti?
- opiskelijakorttia nyt en ainakaan ala uusimaan, siinä on kuva ja tarra ja se saa luvan olla tarpeeksi
- ilmoitukset lehdille ja järjestöihin ja puhelinyhtiöön ja koululle ja ylipäätään kaikille tahoille joiden kanssa olen tekemisissä
- uusi lappu postilaatikkoon
- nimikirjoitus muuttuu
- tuntemattomammat ihmiset varmaan luulevat että olen mennyt naimisiin
- alanko käyttää uutta nimeä nyt vai sitten kun siitä tulee virallinen?

Onko tämä nyt sitten lopettamis- vai aloittamisrituaali? Mikä muuttuu, muutunko minä? Numerologia ei muutu, mutta sointi, rytmi, sommittelu, värähtelyt. Se on vahva nimi, ja minusta tuntuu että selkäni on suoremmassa kun sanon sen. Olen oikeassa paikassa, osa sitä jatkumoa johon äitini ja isoäitini kuuluvat. Jotta voisi kasvaa korkealle, täytyy kasvattaa juuret syvälle - ja nyt minusta tuntuu, että olen vahvemmin juurtunut.

Jos teen tällaista tänään niin mihin synttäriviikko huipentuu? Nahanluontiin, hittosentään?