Usein ajautuu siihen tilanteeseen, että kuvittelee olevansa iskunkestävä. Eikä koskaan oikeasti ole.

Minä olen
- hauras
- epävakaa
- oikukas
- monimutkainen
- vaikeatajuinen

Mieli rakentaa illuusioita; itsestä, toisista, maailmasta. Vastaanotan ristiriitaisia signaaleja, sanoin eilen. Seura esitti epäilyksen, että ko. signaalit ovat muista ihmisistä riippumattomia.

Minä pelästyin ajatellessani sitä mahdollisuutta, että näen väärin, en pelkästään suuria ilmiöitä vaan myös pieniä - että tulkitsen ihmisiä väärin, että teen ratkaisuni lopulta sen perusteella millaisia rakennelmia kannan mielessäni - miten paksu kerros harhaa on maailman ja minun mieleni välissä?

Näiden sekoilujen jälkeen päädyn yleensä siihen, että kyllä minä tiedän ja tunnen mikä on totta. Sen totuuden epäileminen on itsessään harhainen rakennelma - mietin saatanaa, pahoja henkiä ja muita ulkoistettuja harhanaiheuttajia, joiden sanotaan aiheuttavan nuo epäilykset - ja tulen siihen tulokseen, että mahdollisuus harhoihin on aina minussa. Turha sitä on yrittää kieltää.

Myöhemmin tänään luvassa ehkä: mitä minä pelkään?