Olen hyvin levoton taas. En ole saanut tehtyä sitä mitä minun piti tänään. En nykyään enää saa tehtyä asioita jos minun on pakko, en ollenkaan.

Koko päivän olen miettinyt töitä. En näe itseäni töissä, vieläkään, en sellaisissa joita uskon löytäväni (jonkun kaupan kassalla, siivoamassa, jakamassa lehtiä, miksen minä näe mitään muita mahdollisuuksia vaikka tiedän osaavani paljon muutakin?), näen itseni vain kirjoittamassa. Luin romaaninalkuani läpi taas, siinä on tosissaan hyviä pätkiä, ne vaan pitäisi saattaa osaksi laajempaa kokonaisuutta, yhdistää oikeaksi kirjaksi, tehdä niistä tarina. Kirjoitin pari kappaletta, mutta todellinen kirjoittaminen vaatisi intensiivisempää otetta.

Minä haluaisin sellaisen kesän joka vapauttaisi minut kirjoittamaan, keskittymään tarinoihin ja rakenteisiin, tulemaan oikeasti hyväksi siinä mitä teen.