Sanoin tuossa kymmenen päivää sitten:

"Tuntuu siltä että jos teen yhden asian hyvin, kaikki muut jäävät toissijaisiksi. Jos teen Juonta hyvin, parisuhde ja opetustyö kärsivät, harrastuksista ja muista ihmissuhteista puhumattakaan. Jos keskityn parisuhteeseen, kaikki työt kärsivät jonkun aikaa. Jos keskityn opetustyöhön, Juoni ja harrastukset kärsivät. Jos harrastan jotain uutta, sekin aika on pois 'tärkeämmistä' asioista. Ja jostain syystä tunnun aina pitävän sosiaalista elämääni aivan viimeisenä, ystävät liukuvat kauemmaksi - vanhat, uudet ja potentiaaliset yhtä lailla."

Käänsin tämän koko logiikan nurin. Pistin sosiaalisen elämäni ja oman henkilökohtaisen hyvinvointini etusijalle. Tuon päätöksen jälkeisinä päivinä olen saanut aivan käsittämättömän paljon aikaan kaikilla muillakin osa-alueilla. Teen suhteellisen pienessä ajassa pieniä liikkeitä, joilla on suuri vaikutus. Otan yhteyttä ihmisiin ja tahoihin, suunnittelen, rajaan, innostan muita ja inspiroin itseäni. Kierre kulkee toiseen suuntaan.

Olen jutellut kiehtovien uusien ihmisten kanssa, vahvistanut suhteitani muutamiin jo täällä oleviin, löytänyt uusia sisältöjä parisuhteeseen, paistanut lettuja, pelannut pelejä, katsonut elokuvia, käynyt kirpputoreilla yksin ja yhdessä, perustanut naapurustolle IRC-kanavan, sopinut go-pelitapaamisen ja tanssimaan menemisen ja teehetken. Olen korjauttanut kenkäni ja hankkinut kokovartalopeilin. Olen ostanut uutta musiikkia.

Olen myös kirjoittanut Juonelle rekryilmoituksen, joka johti tuloksiin - porukkaan ilmaantui ihminen, joka on olemisellaan ja innollaan ja tiedoillaan saanut meidät muut innostumaan aivan uudella tavalla. Olen vetänyt keskustelua tulevista numeroista, kommentoinut, ohjaillut, ideoinut, informoinut. Kuunnellut paljon. Olen sopinut kansalaisopiston kurssieni aikataulut ja sisällöt ja ryhtynyt valmistelemaan niitä. Olen hankkinut materiaaleja. Olen piirtänyt uusia vaatteita aivan uusilla ideoilla.

Aika zen meininki - olen tietoinen siitä että tunnetilani ja tehokkuuteni kulkevat sykleissä, olen eläin ja mieleni on ailahtelevainen. Tänään tätä, huomenna jotain aivan muuta.