Parina viime yönä en ole saanut unta en niin millään. Olen kävellyt ympäri kaupunkia, se on hiljainen, istuskellut leikkipuistoissa ja heitellyt jääteellä täytettyä limsapulloa ympäriinsä, kunnes se hajosi.

Eilisyönä mietin pitkään nimenmuutosta. Sama kysymys kuin aiemminkin: muutanko nimeni tullakseni siksi joka jo olen, vai joksikin mitä en vielä ole? Onko pahasta jos haluankin muuttua joksikin toiseksi kuin nyt olen, ja vaihdan siksi nimeä? Miksi minulla on sellainen olo että se olisi paha asia?

Mistä minä tiedän olenko nyt Heikkilä vai Kortekallio?

Riittäisikö vaihtamisen perusteluksi se että se tuntuu oikealta teolta?

Miten nimeni vaikuttaa siihen kuka minä olen? Muuttuuko nimen mukana jotain oleellista, mitä en haluaisikaan muuttaa?

Tänään sähköpostiviestiä allekirjoittaessa tuli hetken epäröinti sukunimen kohdalla. Ja yöllä, kun olin kokeeksi harjoitellut uutta nimikirjoitusta, vanhaan oli vaikea palata.

Oli kivaa soittaa Mirjalle ja saada selville että Mirjalla on blogi. Virkisti kummasti sen lukeminen.

Virkisti kummasti myös eilinen ukkonen! Mahtavaa! Istuin puolet sateesta ikkunalla, jalat kastui. Tauon aikana menin ulos metsästämään sateenkaaria, ja alkoi uudestaan vyöryä, sateenvarjo oli melkein hyödytön, minua nauratti, vietin Steiner-koulun katoksen alla hetken läpimärkien jalkapalloilijoiden kanssa. Soitin Heidille ja kävin suihkussa, kotiin kävellessä en käyttänyt sateenvarjoa enää ollenkaan. Ja näin sen sateenkaaren jota olin lähtenyt metsästämään.

Huomenna Savonlinnaan Merin luo, torstaina Vesannolle äidin luo. Nyt postiin ja kirjastoon. Ja jos teen päätöksen kävellessäni, saatan käydä maistraatissa täyttämässä paperin.