Ukkosesta olen ollut iloinen tänään, se tarkoittaa kahta asiaa:

1) Eilinen luonnonilmiö, jonka koin pomppimalla sateessa kunnes olin kauttaaltaan läpimärkä.

2) Maj Karman tänään ilmestynyt levy, joka on suoraa ja koristelematonta potkintaa, välillä kyllä myös silittelyä, ja jota olen kuunnellut enimmän päivää.

Tänään olen sukkuloinut ulos ja sisään - kaupungille pari kertaa, pyykille, karviaisia poimimaan. Vielä pitäisi jaksaa hakea pyykit.

Sadonkorjuukausi yhdistää naapurustoa, minäkin olen tänään jutellut ja tervehtinyt puoleen ja toiseen. Kyllä tällaisessa ympäristössä voisi elää pitemmänkin aikaa.

Sain omituisen puhelun, joku iloinen moottoriturpa soitti ja selitti että hän on kavereidensa kanssa järjestämässä jotain festareita ja joku oli maininnut että minä saattaisin olla kiinnostunut lähtemään projektiin mukaan. Tapaan sen sitten huomenna, en tiedä koko hommasta tämän enempää, mutta oli se niin hämärä juttu että täytyy käydä katsomassa mistä on kysymys. Hiukkasen tuo vaikutti joltain kierolta mainoskikalta. Mutta enpä muodosta ennakko-oletuksia näin vähällä tietopohjalla, vaan menen huomenna selvittämään. Saattaahan se olla hyväkin juttu.

Enimmän päivää tänään on ollut sellainen positiivinen jännityksen tunne vatsassa, samanlainen kuin ennen tapaamista jonkun mielenkiintoisen uuden ihmisen kanssa, tai samanlainen kuin lapsella jouluaattona.